Voedselpakket aanvragen
U kunt een voedselpakket aanvragen via een verwijzer zoals uw bewindvoerder (als die is aangesteld voor u) of anders een maatschappelijke organisatie zoals IMW, Buro schuldhulpverlening van uw gemeente, Contour de Twern, RIBW, Vluchtelingenwerk, Amarant, Toegang Tilburg , etc.
Wilt u rechtstreeks zelf een voedselpakket aanvragen, dat kan natuurlijk ook!
U kunt zich hiervoor op dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 12.00 – 15.00 uur melden bij de balie in de winkel. Onze baliemedewerkers zullen u begeleiden naar onze afdeling ‘Intake’ waar u een gesprek zult hebben over welke mogelijkheden er voor u zijn.
Loop gerust bij ons binnen, u bent van harte welkom!
En… zorg ervoor dat u een paar boodschappentassen meebrengt, want als u bij ons geweest bent voor een intakegesprek, dan mag u altijd meteen al boodschappen doen!
Wie komt in aanmerking?
Of je in aanmerking komt voor een voedselpakket, hangt af van de hoeveelheid leefgeld. Dit is het geld dat maandelijks overblijft als je van de inkomsten de vaste lasten aftrekt. Dit noemen wij het normbedrag. Hoeveel het normbedrag mag zijn, is afhankelijk van de samenstelling van het gezin. Je vindt deze informatie bij de Regels en criteria.
Hoe lang heb ik recht op een voedselpakket?
De periode waarover een pakket wordt toegekend, hangt af van hoelang de voedselbank verwacht dat u aan de voorwaarden voldoet. De maximale duur van toekenning is 6 maanden. Daarna kunt u 3 weken voor afloop van de termijn via uw verwijzer om verlenging vragen.
Wij hebben voor dit systeem gekozen om ervoor te zorgen dat er contact blijft tussen de klanten en de verwijzers die de aanvraag indienen.
Als een pakket is toegekend, geeft de voedselbank dit aan uw verwijzer door. Bij die persoon informeert u naar de stand van zaken en de beslissing van de voedselbank.